در این مطلب می‌توانید تاثیر استفاده از صفحه فرود روی CPA را متوجه شوید.

CPA یا همون Cost Per Acquisition/action مقدار هزینه‌ای است که شما پرداخت کرده‌اید تا یک کاربر عمل مورد نظر شما را انجام دهد.

 

نوع کمپین بودجه کمپین هزینه صفحه فرود هزینه روی تبلیغات ترافیک نرخ تبدیل مشتریان جدید CPA
بدون صفحه فرود 1.000.000 تومان 1.000.000 تومان 10.000 2% 200 50.000 تومان
با صفحه فرود 1.000.000 تومان 100.000 تومان 900.000 تومان 9.000 2.5% 225 44.000 تومان
با صفحه فرود به همراه بهینه سازی 1.000.000 تومان 200.000 تومان 800.000 تومان 8.000 3% 240 41.640 تومان

 

منبع: Google، Omniture  (آمار ها جهانی هستند و در ایران اعداد متفاوت خواهند بود)

بهینه سازی صفحات فرود دریچه نرخ تبدیل را بازتر می‌کند

همان‌طور که در جدول بالا مشخص است با مدیریت صحیح بودجه روی بخش های مختلف، هزینه CPA را کم وکم تر می‌کنید. بهینه سازی صفحه فرود تاثیر بسیاری روی بازگشت سرمایه شما یا همان ROI دارد.

 

عکس داخلی

 

بهینه سازی صفحه فرود مزیت های زیر را برای شما به همراه دارد:

  • سدهای جلوی راه مشتری ها را برمی‌دارد: شما با اصلاحاتی که انجام می‌دهید می‌توانید متوجه شوید که چه مواردی از جذب کاربرها و مشتری‌های بالقوه جلوگیری می‌کند و آنها را از بین ببرید.
  • مشتری‌های خود را بفهمید: با تست کردن صفحه فرود خود، متوجه رفتار کاربر شده و با توجه به رفتار آنها صفحه خود را اصلاح می‌کنید.

این یک سوالی است که از همه تیم های پرکار بازاریابی شنیده می‌شود، اما جواب آن کاملاً با بازگشت سرمایه یا همون ROI مشخص خواهدشد. ترافیکی که با پرداخت پول روی صفحه شما آورده می‌شود، نظر خیلی از بازاریابان را به خود جلب می کند. به این دلیل که هزینه‌ای مشخص و قابل پیشبینی دارد. از سوی دیگر این قابل پیشبینی بودن هم چندان خوب نیست، زیرا هر کاری که انجام دهید نتیجه همان که هست خواهد ماند.

اگر صفحه فرود شما نرخ تبدیل 10% دارد، با زیاد کردن ترافیک اتفاقی برای این کمیت رخ نخواهد داد. یعنی اگر به جای 100 نفر 1000 نفر وارد این صفحه شوند، نرخ تبدیل در خوشبینانه ترین حالت باز هم 10% خواهدبود. (اگر کم تر نشود، زیرا معمولاً حجم بالای ترافیک کیفیت کمتری دارد!) حالا اگر شما روی افزایش نرخ تبدیل خود سرمایه گذاری کنید و آن را به 12% ارتقا دهید، هزینه ای که کرده‌اید فقط یک بار بدون بازده خواهد ماند، اما مزیتش این است که تا آخز کمپین تبلیغاتی شما، این عدد ثابت خواهد ماند.

برای متوجه شدن این موضوع کافیست به مثال زیر توجه کنید:

سرمایه گذاری روی ترافیک:

  • بودجه تبلیغات کلیکی (CPC): 1 میلیون تومان در ماه
  • تعداد بازدیدکننده: 1000 نفر
  • ارزشی که هر نرخ تبدیل برای شما دارد: 20 هزار تومان
  • نرخ تبدیل: 10%

در این حالت شما 100 نفر را جذب می‌کنید و بر اساس نرخ تبدیل خود. با حساب این که هر Conversion برای شما 20 هزار تومان ارزش می‌آورد پس شما 2 میلیون تومان بدست می‌آورید و در مجموع 1 میلیون تومان سود کرده اید.

سرمایه گذاری روی ترافیک + بهینه سازی صفحه فرود

حالا در نظر بگیرین که یک مقدار بودجه ای را هم به بهینه سازی صفحه فرودتون اختصاص داده‌اید و با این کار نرخ تبدیل را افزایش داده‌اید.

  • بودجه تبلیغات کلیکی (CPC): 1 میلیون تومان در ماه
  • بهینه سازی نرخ تبدیل صفحه فرود: 400 هزار تومان
  • تعداد بازدیدکننده: 1000 نفر
  • ارزشی که هر نرخ تبدیل برای شما داره: 20 هزار تومان
  • نرخ تبدیل: 12%

در این حالت شما 120 نفر را جذب می‌کنید که با در نظر گرفتن این قضیه که هر Conversion برای شما 20 هزار تومان ارزش دارد. پس شما 2 میلیون و 400 هزار تومان بدست می‌آورید و در مجموع 1 میلیون تومان سود خواهید کرد.

به نظر شما این دو یکی هستند؟

جواب خیر است، در ماه اول یکی خواهند بود. هر دو در ماه اول برای شما 1 میلیون تومان سودآوری دارند. اما نرخ تبدیل ثابت خواهند ماند و ماه دوم شما به جای 1 میلییون تومان، 1 میلیون و 400 هزار تومان سود آوری خواهید داشت. به این ترتیب شما با یک بار بهینه سازی 40% در ROI (بازگشت سرمایه) افزایش داشته‌اید.

این مطلب توسط تیم شبکه تبلیغات نگارش و ویرایش شده است.

منبع :

http://www.ibazaryabi.com/%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF/#more-11654