در سال 2008 تحلیلگری به نام Mary Meeker گفت که در سال 2014 تلفن همراه برای استفاده از اینترنت نسبت به سایر تکنولوژی پیشی خواهد گرفت. اکنون این اتفاق افتاده و ما در حال حاضر ما در سال 2015 و در نقطه اوج بازاریابی تلفن همراه قرار داریم، پس از این دیگر پرسیدن این‌که آیا بازاریابی تلفن همراه مهم است یا نه و حتی گفتن مهم بودن آن یک چیز بدیهی است.

استفاده از تلفن همراه در سال 2014 به گفته‌ی eMarketer حدود 25 درصد رشد داشته است. رشد بسیار سریع‌تر تلفن‌های همراه به خصوص در چند ماه اخیر غیرقابل انکار است و حتی شاهد ظهور فن‌آوری‌های جدید تلفن همراه مانند ساعت های هوشمند اپل و غیره هستیم.

بازاریابی موبایل شامل تمام فعالیت‌های تبلیغاتی در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و یا دیگر دستگاه‌های هوشمند می‌باشد. برخلاف تصوراتی که وجود دارد بازاریابی موبایل بسیار گسترده‌تر از پیام‌های تبلیغاتی است و شامل بازی‌های موبایل، نرم‌افزارهای موبایل، SMS، MMS، GPRS و غیره می‌باشد.

 

چند درصد از مصرف‌کنندگان از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند؟

تصویر زیر محبوبیت گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های در حال ظهور مانند ساعت‌های هوشمند را نشان می‌دهد. این تصویر نشان می‌دهد که 80 درصد کاربران اینترنت دارای گوشی هوشمند هستند و برای بسیاری از کارها از جمله اینترنت از آن استفاده می‌کنند. نتایج زیر براساس تحقیقات comScore به دست آمده است.

 

desktop-vs-mobile-most-popular-devices-2015-550x719

پیش از کام اسکور هم در فوریه 2014 بررسی های بازار نشان می‌داد که اکثریت مصرف‌کنندگان به سایت‌های خرده‌فروشی از طریق تلفن همراه و یا دسکتاپ دسترسی دارند، بنابراین نیاز هست تا سازگاری با تمام دستگاه‌ها مد نظر قرار داده شود.

 

Split-mobile-desktop-retail-600x437

 

همان‌طور که تصاویر نیز نشان می‌دهند، شما به یک استراتژی بازاریابی تلفن همراه نیاز دارید به همان اندازه که به اینترنت و یا یک کامپیوتر نیاز دارید.

علاقه مصرف‌کنندگان به برنامه‌های تلفن همراه نیز در مقابل سایت‌های تلفن همراه نیز باید بخشی از استراتژی آن‌ها باشد. داده‌های نیلسن نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان 89 درصد از زمان خود را در تلفن همراه صرف برنامه‌های موبایل می‌کنند.

Nielsenmonthlusagemobileappdevices1

نموداری که در زیر مشاهده می‌کنید مقایسه نرخ تبدیل در تلفن همراه و دسکتاپ را نشان می‌دهد، این نمودار به وضوح نشان می‌دهد که اضافه به سبد خرید و نرخ تبدیل در تلفن‌های همراه هنوز هم در سطح بسیار پائین از دسکتاپ قرار دارد، بنابراین اگر به فکر چنین کسب‌وکاری هستید داشتن یک سایت ریسپانسیو بسیار به شما کمک خواهد کرد.

 

Mobile-conversion-rates-by-device-type-2015-550x599

 

با توجه به اطلاعات و نمودارهایی که ارائه شد مطمئنا به رشد چشمگیر موبایل پی برده‌اید. محققان پیش‌بینی کرده‌اند این رشد هم‌چنان ادامه خواهد داشت. همانطور که Cyndie Shaffstall می‌گوید: “تلفن همراه آینده‌ی ما نیست، آن برای حال حاضر است. مشتریان خود را در محیطی که ترجیح می‌دهند ملاقات کنید نه در جایی که شما راحت هستید.”

منبع :

http://www.ibazaryabi.com/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%A2%D9%86/