در طول سال‌های گذشته اشتباهات بسیاری از متخصصان در فروش مشاهده کرده‌ایم که باعث شده است مشتریان خود را از دست بدهند. حتی بهترین متخصصان فروش ممکن است دچار چنین اشتباهاتی بشوند. برخی از اشتباهات شایع در ادامه ذکر می‌شوند که متخصصان فروش باید از آن‌ها اجتناب کنند.

 

salesteam

 

گوش نکردن به مشتری و پی در پی صحبت کردن

بسیاری از متخصصان فروش زمانی که در مقابل مشتریان آتی هستند زمان را در انحصار خود قرار می‌دهند و بیش از حدصحبت می‌کنند. آن‌ها پی در پی از محصول خود، خدمات و ویژگی‌های آن صحبت می‌کنند. در این‌صورت مشتری احساس خواهد کرد که شما به نیازهای وی اهمیتی نمی‌دهید و محل را ترک خواهد کرد.

 

نپرسیدن سوال

برخی از متخصصان فقط راه‌حل ارائه می‌دهند بدون این‌که دقیق بدانند مشکل چیست. یک حرفه‌ای باید سوال بپرسد و به جلو حرکت کند تا مطمئن شود درک کامل و درستی از مشکلات و چشم‌انداز دارد.

بهترین راه برای کنترل تعاملات فروش سوال کردن است. این بهترین راه برای یادگیری این است که آیا محصولات یا خدمات شما پاسخگوی نیازهای چشم‌انداز شما است یا نه؟ سوال‌هایی بپرسید که مسائل خاص و مشکلات را کشف کنید که این کار برای یک متخصص ضروری است.

 

درک نکردن نقاط قوت و ضعف محصول

درک و دانستن نقاط قوت و ضعف یک محصول برای یک فروشنده ضروری است و یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود. به عبارت دیگر یک متخصص فروش باید بتواند ویژگی های خوب و بد محصول را در چند جمله‌ی کوتاه شرح دهد و مشتری را قانع کند. بزرگ‌ترین مهارت در جهان کنونی مهارت قانع کردن است که آن نیز با درک کامل محصول صورت خواهد گرفت.

 

آینده‌نگر نبودن

اغلب اشتباهات رایج در کسب‌وکار به این دلیل است که آن‌ها آینده‌نگر نیستند، هنگامی که کسب‌وکارشان رونق گرفت اکتشافات و تحقیقات را متوقف می‌کنند و فکر می‌کنند که جریان کسب‌وکار ادامه خواهد داشت. در صورتی موفقیت ادامه خواهد داشت که با تغییرات تغییر سازگار باشید.

 

غفلت‌ از جمع‌آوری داده‌های مشتری

هر زمانی که شما یک فروش انجام می‌دهید، این یک فرصت برای فروش‌های آتی است. به یاد داشته باشید که مشتریان موجود بهترین منبع درآمدی شما هستند. جمع‌آوری و بخش‌بندی داده‌های مشتری بعد از فروش حیاتی است.

 

نداشتن رویکرد سیستماتیک برای فروش

متخصصان فروش اغلب با همراه با جریان مسیر خود را می‌یابند، آن‌ها اغلب مصاحبه فروش را بدون این‌که بدانند کجا هستند و گام بعدی برای تعاملات چیست ترک می‌کنند. نیاز به یک دنباله سیستماتیک خاص و کنترل مراحل از طریق این فرآیند به موفقیت‌های حرفه‌ای در دستیابی به مشتریان جدید و کسب‌وکار بیشتر کمک خواهد کرد.

منبع :

http://www.ibazaryabi.com/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-5/#more-9921