ممکن است جایی شنیده باشید که دوره بازاریابی با ایمیل دیگر به سر آمده و ارزش و اعتباری ندارد و اینکه اگر خواهان ارتباط با مشتریان هدف خود هستید باید تلاش و فعالیت خود را بر بازار در حال رشد شبکه های اجتماعی متمرکز نمائید. اما من در این مطلب قصد دارم به شما بگویم که این موضوع حقیقت ندارد و قرار نیست بازاریابی با ایمیل منسوخ شود! در حقیقت 73% از بازاریابان (جامعه نمونه مورد تحقیق) اعلام کرده اند که بازاریابی از طریق ایمیل هسته اصلی کسب و کار آنهاست و مرتبط با 20% از مجموع درآمد آنها می باشد. در همین زمان تقریبا 70% از مصرف کننده گان (جامعه نمونه مورد تحقیق) نیز اعلام کردند که ترجیح می دهند صاحبان کسب و کار به نسبت هر کانال ارتباطی دیگر از طریق ایمیل برای ارتباط با آنها اقدام کنند. بنابراین پیشنهاد می کنم دست از گوش دادن به این صحبت ها بردارید و با توجه کردن به نکات مطرح شده در رابطه با بازاریابی ایمیلی به کسب و کار خود رونق دیگری بدهید.

 

1- مخاطبین ایمیلی خود را بشناسید.

بسیاری از کسب از کارها بخوبی مخاطبین و بازار هدف خود را می شناسند، اما همه آنها شناخت کاملی مخاطبین ایمیلی خود ندارند. به منظور داشتن شناخت بهتری از این گروه بهتر است لیست ایمیل های خود را به دو دسته مجزا تقسیم کنید و آنها را در معرض آزمون A/B برای موضوع ایمیل، فراخوان به عمل، تصاویر استفاده شده و  . . . قرار دهید. آزمون A/B عبارت از آزمونی است که شما در آن دو شکل مختلف از یک بخش را مقایسه می کنید تا ببینید کدام گروه بهتر در برابر آن پاسخ می دهد. مثال هایی از این دست عبارت است از اینکه یک گروه فراخوان به عملی بصورت “آنلاین خرید کنید: دریافت می کند و در مقابل گروه دیگر فراخوانی بصورت “خرید کنید” دریافت می کند یا نمونه ای دیگر استفاده از متن لینک شده به یک صفحه بجای استفاده از تصویر لینک شده به صفحه ای دیگر در یک گروه دیگر است. همچنین می توانید ارسال ایمیل به گروه ها را در روزهای مختلف هفته و در ساعات مختلف آزمون کنید و از نتایج حاصل برای برنامه ریزی های آتی خود بهره ببرید.

 

2emailmarketingfeature-2yqh3pp4q5yhp8w4bqdb7u

 

2- از ارسال ایمیل به دفعات زیاد خودداری کنید.

اغلب بازاریابان اعلام می کنند مه ارسال دو ایمیل بصورت ماهانه مناسب است، در حالیکه این تعداد همواره بستگی به مخاطبین شما دارد. اما در کل می توان گفت شما باید به تعداد قطع اشتراک های خود توجه کنید و اگر می بینید این تعداد از تعداد نفرات ثبت اشتراک بیشتر است، باید بدانید تعداد ارسال های شما بیش از حد است. اگر به این نتیجه رسیدید که تعداد ارسال های شما زیاد بوده ولی مطلبی ضروری برای ارسال دارید، آن را بخشی از مخاطبین خود ارسال کنید که تصور می کنید برای آنها مناسب تر باشد، بدین طریق تعداد لغو اشتراک های خود را به حداقل رسانیده اید و البته پیشنهاد خود را هم تبلیغ کرده اید.

 

email-on-mobile-274x222.png-300x243

 

3- ایمیل های ارسالی خود را برای باز شدن در دستگاه های موبایل بهینه سازی کنید.

تقریبا چیزی در حدود 50% از ایمیل ها در دستگاه های موبایل باز می شوند و این مقدار همچنان در حال افزایش است و این موضوع اهمیت بهینه سازی آنها برای باز شدن در صفحات کوچک این دستگاه ها را افزایش می دهد. این کار با استفاده از قالب های از پیش آماده یا از طریق ایجاد قالب HTML امکان پذیر می باشد.

منبع :

http://www.ibazaryabi.com/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D9%85%DB%8C%D9%84-%D9%85%D9%8F%D8%B1%D8%AF-%D9%86%D9%87%D9%87%D9%87%D9%87%D9%87%D9%87%D9%87/