خلاقیت در صنعت غذا

بازاریابی از مدت‌ها پیش در ابعاد مختلف زندگی ما نقش به‌سزایی داشته است.اما گسترش فرهنگ دیجیتالی در سال‌های اخیر به طور چشمگیری قواعد بازی را تغییر داده است و شرکت‌های موادغذایی در صف مقدم این بازی قرار دارند.

 
با سریع شدن سبک زندگی، بسیاری از مردم فرصت نشستن در خانه و طبخ غذا را ندارند، به همین دلیل برندها با استفاده از تبلیغات گوناگون، سعی در جلب توجه مردم دارند و برای متقاعد کردن مصرف‌کنندگان به انتخاب موادغذایی‌شان از انواع استراتژی‌های بازاریابی استفاده می‌کنند. بسیاری از کمپانی‌ها میلیون‌ها دلار برای تبلیغات‌شان خرج می‌کنند، اما تنها تعداد بسیار کمی از آن‌ها ماندگار می‌شوند. در ادامه چند نمونه از تبلیغات خلاقانه در این صنعت آورده شده است.

 

The Elige Vivir Sano Campaign

elige-vivir-sano-campaign

این کمپین ممکن است کمی خشن به نظر برسد اما گاهی اوقات باید چنین رویکرد قوی به کار گرفته شود، به ویژه هنگامی که یک شیوه‌ی زندگی سالم مطرح باشد. در این تبلیغ یک موز به تصویر کشیده شده است که به ضرب وشتم سس و سیب‌زمینی سرخ‌کرده می‌پردازد. این تصاویر نشان می‌دهند که برای کسی که از قدرت اراده کمی برخوردار است گاهی پرخاشگری ضروری است. این تصاویر همراه با برچسب “با ورزش شما قدرتمند خواهید شد” به کار رفته‌اند.

 

 

The Bosch Electric Food

800xNxelectric-food-chopper

 

 

تبلیغات سبزی خردکن: این وسیله‌ی الکتریکی یک راه برای ریزریز کردن سبزیجات شما است با این شعار که این دستگاه باعث خواهد شد سبزیجات شما جیغ بزنند.

 

 

The Dallas Farmers Market Campaign

800xNxdallas-farmers-market.jpeg.pagespeed.ic.BRcAZFx30v

غذاهای آماده معمولا برای سلامتی مفید نیستند. در این تبلیغات از جعبه‌ی فست‌فود موادغذایی سالم و مفید خارج شده است. آن‌ها با این تبلیغ نشان می‌دهند که موادغذایی سریع آن‌ها مانند هویچ، حبوبات و غیره سالم و مفید هستند.

 
Deli Garage Food Cooperatives

70023841374309291735

 

 

اسپری برای رنگ کردن مواد غذایی. این اسپری‌ها در چهار رنگ طلایی، نقره‌ای قرمز و آبی هستند و این اسپری‌ها هیچ ضرری برای بدن ندارند.

 

 

Delhaize Soup Packaging Emphasizes

delhaize-soup-packaging.jpeg.pagespeed.ce.yxLmW8kW6J

 

 

این تبلیغ سوپ است، اما روی جعبه‌ی آن عکس سبزیجاتی با اندازه‌ی بزرگ است و یک پیشخدمت که در تلاش برای ایجاد تعادل بین یک بشقاب و کاسه‌ی سوپ است قرار دارد. اما چیزی که تاکید بیشتری روی آن شده است گنجاندن گوجه‌فرنگی، پیاز و قارچ در اندازه‌های بزرگ است. این تبلیغ به استفاده مواد اولیه با حجم و رنگ عالی در غذایش تاکید می‌کند.

 
This Koroplast Bags Campaign

800xNxkoroplast-bags-campaign.jpeg.pagespeed.ic.EQG5ytaxC7

 

 

کیسه‌های موادغذایی، این تبلیغ نشان می‌دهد که مواد غذایی داخل این کیسه همواره تازه خواهد ماند.

 

 

The McDonald’s McCafe a.M. p.M. Campaign

mcdonalds-mccafe-a-m-p-m

 

 

تبلیغ قهوه مک‌کافی است، اگر شما حتی بد از خواب بیدار شوید یک فنجان قهوه همه چیز را تنظیم و رو به راه خواهد کرد.

 
The Braise Local Food Ads

124225_2_800

تبلیغات تور دوچرخه سواری است، برای نشان دادن سبک زندگی پایدار.

 

 

This Colgate Dental Floss Campaign: تبلیغ نخ دندان