محصولات بزرگی که شکست خورده اند

راه اندازی یک محصول، کار سختی برای انجام دادن است.

“کمتر از 3٪ از کالاهای جدید بسته بندی شده برای مصرف، فروشی بیش از 50 میلیون دلار را درسال اول تجربه می کنند – که این به عنوان معیار راه اندازی بسیار موفق در نظر گرفته شده است، جوان اشنایدر و جولی سالن، نویسندگان مشترک طرح جدید راه اندازی این را می گویند.

این بخشی از دلیلی است که بزرگترین اسامی در کسب و کار- از پپسی تا Netflix، مایکروسافت تا مک دونالد –  بزرگترین شکست ها را تجربه کرده اند.

در اینجا نگاهی به 22 مورد از آنها و آنچه ما می توانیم از آن ها بیاموزیم، داریم.

 

1957 – فورد Edsel

بیل گیتس مطالعه موردی Edsel را به عنوان یکی از علاقمندی های خود ذکر می کند. حتی نام “Edsel” مترادف با “شکست بازاریابی است.” فورد 400 میلیون دلار در این ماشین سرمایه گذاری کرد، و آن را در سال 1957 معرفی کرد. اما آمریکایی ها به معنای واقعی کلمه، آن را نمی خریدند ، چرا که آنها وسایل نقلیه “کوچکتر، اقتصادی تر،” می خواستند با توجه به این مطلب مرتبط:

دیگر صاحب نظران شکست آن را در فورد موتورز به این صورت نشان دادند که آن ها در بازار خودرو هیچ گاه موقعیت خود را تعریف نکرده اند. قیمت گذاری و بازار هدف اکثر مدل های Edsel جایی بین بالاترین حد فورد و پایین ترین حد مرکوری بود.

آن در سال 1960 از بازار خارج شد.

w640

 

1975 – سونی Betamax

در دهه 1970 یک جنگ و تقابل در فرمت های ویدیویی خانگی بین Betamax و VHS دیده می شد.

سونی مرتکب یک اشتباه شد: فروش Betamax را در سال 1975 آغاز کرد، در حالی که رقبای او فروش دستگاه های VHS را شروع کردند. سونی Betamax را بصورت اختصاصی برای خود نگه داشت ، به این معنی است که بازار برای محصولات VHS به سرعت از سونی پیشی گرفت.

w640 (1)

 

1985 – نوشابه جدید new coke

در اوایل دهه 1980، کک در حال واگذاری بازار به پپسی بود. پس تلاش برای ایجاد محصولی کرد که بیشتر شبیه طعم پپسی باشد.

در حالی که کک جدید در آزمون طعم و مزه در سراسر کشور قبل از راه اندازی در سال 1985 موفق بود، معلوم شد که آن نتایج فقط گمراه کننده بودند.

کک، محصول را بعد از چند هفته رها کرد و دوباره به فرمول قدیمی خود بازگشت. همچنین نام جدید کوکا کولا کلاسیک را به محصول خود داد.

w640 (2)

 
1989، 1992 – پپسی  A.M.و کریستال

در سال 1989، پپسی تلاش برای هدف قرار دادن “نوشیدنی صبحانه کولا ” با پپسی AM داشت. این تنها یک سال به طول انجامید.

در سال 1992، پپسی دوباره سعی کرد ، این بار با نوشابه روشن، “کریستال پپسی.” بدون هیچ دستاوردی –  در سال 1993 کنارگذاشته شد.

w640 (4)

 
1989 – سیگارهای بدون دود RJ رینولدز

سیگار بدون دود: در دهه 1980، زمانی که کمپین های ضد سیگار کشیدن رایج شده بودند، RJ رینولدز  325 میلیون دلار را به تولید یک محصول جدید اختصاص داد.

آنها درست کار نمی کردند، و مردم آنها را نخریدند – چهار ماه بعد، آنها رفته بودند.

w640 (5)

 
1990 –آب چشمه کوه های راکی Coors

این یک آزمایش جالب در گسترش نام تجاری است. Coors آب چشمه کوه های راکی ​​ در سال 1990 راه اندازی شد و موفق نبود. به نظر می رسد مصرف کنندگان آبجو فقط یک چیز از برچسب مورد علاقه خود می خواهند: beer.

w640 (6)

 
1993 – نیوتن اپل

نیوتن به عنوان یک مثال از روزهای بد اپل در نظر گرفته می شود – قبل از آن که به با ارزش ترین شرکت در جهان تبدیل شود.

فوربس می گوید PDA نیوتن برای تعدادی از دلایل با شکست مواجه شد: قیمت آن از 700 دلار آغاز شده و آن  8 اینچ ارتفاع و 4.5 اینچ عرض داشت، و تشخیص دست خط آن آنقدر بد بود که فیلم “سیمپسونها” در یک قسمت، آن را مسخره کرده بود.

w640 (7)

 
1995 – مایکروسافت باب

مایکروسافت باب قرار بود یک رابط کاربر پسند برای ویندوز باشد، پروژه ای که توسط همسر حال حاضر بیل گیتس، ملیندا، مدیریت شده بود. مایکروسافت یک سال پس از راه اندازی آن در سال 1995 با آن خداحافظی کرد.

چرا؟

“متاسفانه، نرم افزار خواستار عملکرد بالاتر از یک سخت افزار کامپیوتر معمولی در آن زمان بود، و یک بازار به اندازه کافی بزرگ وجود نداشت” گیتس بعدا نوشت. “باب مرد.”

w640 (8)

 
کمان لوکس مک دونالد – 1996

در سال 1996، مک دونالد کمان لوکس را معرفی کرد، که هرگز رایج نشد. آن خارج از جمعیت هدف خود – به دنبال نفوذ در شهرهای پیچیده و شلوغ در نظر گرفته شده بود. برای رسیدن به این گروه، مک دونالد 100 میلیون دلار صرف کرد که باعث می شود آن به یکی از گران قیمت ترین محصولات شکست خورده در تاریخ تبدیل شود.

w640 (9)

 
1997 – نوشابه Orbitz

اگر چه سودا، که مانند یک لامپ گدازه به نظر می رسد ، برای بچه ها جذاب به نظر می رسد، ولی خوشمزه نبود (مردم آن را با شربت سرفه مقایسه می کردند). آن یک سال پس از اولین ظهورش در سال 1997 از قفسه ها ناپدید شد.

با این حال، Orbitz هنوز هم در eBayبه فروش می رسد. اما آن برای شما هزینه دارد.

w640 (10)

 
1998 – چیپس Frito- WOW!

این را زیر مجموعه “بیش از حد خوب تا درست باشد” قرار دهید. در اواخر دهه 1990 Frito- ماده غذایی معجزه آوری را عرضه کرد، یک ردیف چیپس با نام تجاری WOW! ادعای بازاریابی وسوسه انگیزی بود – یک ترکیب به نام Olestra برای یک چیپس سیب زمینی بدون چربی مجوز گرفت.

اما این نمی شد.

“در حالی که رضایت از مزه با ارائه طعمی درست مثل چربی ارائه شده بود، مولکول Olestra بیش از حد بزرگ بود تا در بدن هضم شود، به طور مستقیم از طریق دستگاه گوارش و به صورت جذب نشده عبور می کرد،” شرکت فست می نویسد. “متاسفانه، نتیجه شبیه به یک ملین بوده است – گرفتگی معده و اسهال غالب شد.”

w640 (11)

 
1999 – ماست Cosmopolitan

Cosmopolitan تصمیم جالبی برای راه اندازی یک نام تجاری ماست در سال  1999 گرفت. نیازی به گفتن نیست، بازار ماست در آن موقع اشباع شده بود، و خوانندگان COSMO به اندازه کافی از شرایط موجود رضایت داشتند.

 
 
2006 – Zune مایکروسافت

Zune ساخته شد تا آی پاد را شکست دهد.

اما نتوانست.

رابی باخ، رهبر سابق سرگرمی خانگی و کسب و کار تلفن همراه مایکروسافت ، توضیح داد که چرا:

ما به اندازه کافی شجاع نبودیم، صادقانه بگویم، و ما به تعقیب اپل با یک محصول که در واقع یک محصول بد نبود پرداختیم، اما هنوز هم آن یک محصول تقلیدی بود و دلیلی برای کسی وجود ندارد که بگوید ، آه، من می خواهم از این حوزه بیرون رفته و آن چیز را بخرم.

خبر خوب این است که شما هنوز هم می توانید یکی از آن ها را در eBay به همراه بطری Orbitz به دست آورید.

w640 (12)

 
2006 – موبایل ESPN

موبایل ESPN ، که در ژانویه سال 2006 معرفی شد، یکی از بزرگترین دست آورد های MVNO ها “اپراتورهای شبکه های همراه مجازی،” بود و در دهه گذشته، همچنین شامل موبایل Amp’d ، Helio، دیزنی موبایل، و دیگران می شد.

ایده این بود که ESPN منحصرا به فروش خواهد رفت به عنوان یک تلفن که محتوا و ویدیوی ESPN منحصر به فرد و ، دسترسی به شبکه اجاره بی سیم ورایزون را ارائه می کند. اما ESPN تنها یک تلفن در حال راه اندازی داشت، یک دستگاه سانیو با قیمت فروش 400 دلار.

هیچ کس آن را نخرید، و ESPN به سرعت خدمات آن را تعطیل کرد،  به جای آن مطالب و محتوا را به سرویس اینترنت تلفن همراه ورایزون ارائه داد.

w640 (13)

 
2006 – HD DVD

عمدتا توسط توشیبا حمایت شده است، HD DVD قرار بود جانشین DVD شود، هنگامی که در مارس 2006 راه اندازی شد.

اما سونی به رهبری Blu-ray برنده جنگ فرمت ها شد، زمانی که برادران وارنر در 4 ژانویه 2008 اعلام کرد که Blu-ray را برای پخش به جای HD DVD انتخاب کرده است.

حدود یک ماه بعد، توشیبا اعلام کرد که به تلاش های خود در رابطه با  HD DVD پایان خواهد داد.

w640 (14)

 
2007 – Joost

جوست، که در اصل به عنوان “پروژه ونیز”شناخته شده است، قرار بود یک شبکه TV برای آینده باشد، توسط نوابغ اروپا که حامی اسکایپ بودند، اختراع شد. این شرکت یک ستاره در حال رشد را استخدام کرد – مایک Volpi – به دور از سیسکو تا به مدیر عامل آن تبدیل شود. این یک معامله با CBS بود.

جوست قرار بود روشی که ما از ویدیو حرفه ای استفاده می کنیم را دوباره اختراع کند.

در عوض، Hulu، یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکت ها، NBC، و دیزنی، به یک سایت برای قسمت های TV بر روی وب تبدیل شد.

در همین حال، جوست همه گونه مشکلات را با معماری P2P خود ، نرم افزار پخش بزرگ و حجیم آن، کتابخانه محتوای آن، و غیره داشت. پس از راه اندازی در سپتامبر 2007 تا به حال، هرگز رشد نکرده ، و آخرین  فروش آن در اواخر سال 2009 بود.

w640 (15)

 
2008 – گوگل Lively

به چند دلیل، گوگل گمان کرد که باید با Second life با دنیای مجازی خود به نام “Lively” به رقابت بپردازد که در ژوئیه 2008 به بازار آمد (بر خلاف این که Lively، قرار بود بدون موارد جنسی باشد.)

زمانی که شرایط اقتصادی شروع به افول کرد، آن رویاها به سرعت از بین رفتند ، و گوگل به سرعت در نوامبر 2008 آن را متوقف کرد.

w640 (16)

 
2009 – JooJoo

در دوره  iPad 499 دلاری شرکت اپل، رایانه تبلت مانند که همچنین هزینه 499 دلاری دارد، موفق نخواهد بود. (شما ممکن است این دستگاه را از عنوان قبلی خود، CrunchPad به یاد داشته باشید.) این از سال 2009 به بازار آمد و در سال 2010 از بازار رفته بود.

 
2009 – Nook

در سال 2009 راه اندازیشده است. بارنز و نوبل در حال برگرداندن NOOK به شرکت خود هستند، با تضعیف کردن الکترونیکی خوان خود. فروش برای مدتی کاهش یافت.

 

برایان سوزی، رئیس استراتژیست سهام در شرکت مشاوران Belus گفت: “خریداران نمی توانند فراتر از بارنز و نوبل باشند و یک مقصد و هدف برای چیزی که دیگر نمی خواهند و یا به طور کلی به آن اهمیت می دهند، کتاب ها ، داشته باشند”: ، سوزی گفت. ” مدیریت بارنز و شریف دلیل ادامه این موضوع بود که با سرمایه گذاری با شدت و قدرت ناکافی، نمی توان در بازاریابی تغییر درک ایجاد نمود.”

w640 (18)

 
2011 – Qwikster

در سپتامبر 2011، رید هیستینگز اعلام کرد که Netflix، Qwikster را به عنوان یک کسب و کار DVD اجاره ای راه ادازی خواهد کرد. این حرکت، با انتقادات بی شماری رو به رو شد، و هیستینگز از بیانیه خود 23 روز بعد عقب نشینی کرد.

w640 (19)

 
2011 – پد لمسی HP

HP از پد لمسی و سیستم عامل تلفن همراه خود کناره گیری کرد، برای سیستم عامل تنها پس از یک ماه و نیم بودن در بازار این اتفاق رخ داد .

تبلت شکست دهنده آی پد نبود و در دنیا فقط 25،000 واحد برای بهترین فروش در 49 روزی که در بازار موجود بود، ثبت شد.

و، در مقایسه با HP، TouchPad زیاد هم بد نیست. این در اطراف لبه ها خشن بود، اما آن می تواند در ماه های آینده هموار و صاف شود. این واقعا کاری بهتر از آی پاد اپل انجام نداد، که به معنی این است که دقیقا  مثل هر تبلت دیگری که در خارج وجود دارد، می باشد.

w640 (20)

 
2013 –Homeفیسبوک

با Home، فیس بوک سعی برای تبدیل شدن به صفحه اصلی برای گوشی شما داشت.

این شکست خورده است. از نظر ما:

بنابراین چه اتفاقی می افتد زمانی که شما هیچ کنترلی بر روی  آنچه که بر روی صفحه نمایش گوشی خودتان به نظر می رسد، ندارید؟

این خیلی به هم ریخته می شود.

در کمتر از یک ماه پس از وارد بازار شدن، طرح اشتراک دو سال از $ 99 به 0.99 دلار کاهش یافته است. اتفاق نظر بین داوران و منتقدان: صفحه اصلی فقط برای متعصب ترین کاربران مفید بوده است.

“این برای یک معتاد به فیس بوک خوب بود،” یکی از منتقدان اشاره کرد. ” به نظر می رسد با به کار گیری حجم زیادی از داده ها و باتری کار می کند.پس بلافاصله آن را پاک می کنند.”

این شکست با  تنظیم مجدد در شرکت منعکس شده است.

به گزارش نیویورک تایمز “مایک اسحاق”: فیس بوک تیمی از مهندسین که برای کار بر روی Homeفیس بوک اختصاص داده شده بود را منحل کرده است “.


منبع:
http://ibazaryabi.com/%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%87/#more-7714