کلید موفقیت در بازاریابی ، سنجش دقیق خواسته های مشتری است

در این نوشته به این موضوع می پردازیم که برای کسب موفقیت در بازاریابی ، شما تا چه حد به شناخت خواسته های مشتریان نیاز دارید. اکثر کسب و کارها در شروع کار خود شکست می خورند. ممکن است که شما که در حال خواندن این مقاله هستید قصد دارید امسال کسب و کاری را شروع کنید و یا جزء دسته ای هستید که خودتان دارای کسب و کاری هستید. در هر حال فرقی نمی کند، شما با خواندن ادامه این مقاله به مطالب جالبی برخورد خواهید کرد.

آیا می دانستید چرا مشتریان نسبت به خرید محصول و یا خدمات شما بی میلی نشان می دهند؟! آیا موافق هستید که بقای کسب و کار شما به شدت به خرید این مشتریان از شما بستگی دارد؟
موضوع خیلی ساده است. در ابتدا شما باید گروه مشتریان هدف خود را با دقت مشخص کنید و سپس نسبت به رفع مشکل و یا نیاز خاصی از آنها اقدام نمایید. (مطالعه مقاله تمرکز بر بازار هدف کوچک / افسون بازاریابی چریکی را فراموش نکنید.)

consumerneed

شما باید قبل از اینکه بودجه برآورد شده برای سرمایه گذاری تان تمام شود، این دو مورد را کشف کنید. این فرآیند کشف را، نمونه سازی می نامند؛ ساختن نسخه های ارزان، ناپخته و سریع محصول، دادن آن به مشتریان و بررسی آنچه که دوست دارند، دوست ندارند، و معتقدند که کم است و نیاز آنها را برآورده نمی کند.
هدف از فرآیند نمونه سازی، تلاش کردن، شکست خوردن، یاد گرفتن و دوباره تلاش کردن است. اغلب، یک کسب و کار معمولی، این فرآیند را هشت بار طی می کند و در هفت بار اول شکست می خورد. اما در بار هشتم، محصول مناسب برای تولید کشف می شود. خبر خوب این است که اگر کسب و کار شما با یک شرکت بزرگ رقابت می کند، شما می توانید قبل از این که شرکت بزرگ بتواند اولین نسخه آن را به بازار ارائه کند به نسخه های نهایی محصول خود پس از هشتمین تلاش برسید. به این دلیل که معمولاً شرکت های بزرگ همانند شما منعطف نیستند.

در اینجا به یک مثال اشاره می کنیم. فرض می کنیم یک یک کسب و کار جدید وجود دارد که قرار است در هر سال ۵۰۰ درصد رشد کند و انتظار می رود در سال ۲۰۱۵ محصول آن به عموم عرضه شود. موفقیت این کسب و کار از یک محصول ناشی می شود که موجب صرفه جویی عظیم مالی در شرکتها در زمینه ذخیره سازی کپی داده های آنها می شود.

موسس این کسب و کار مشاهده می کند که این شرکت ها برای پشتیبان گیری از اطلاعات شان به روشهای مختلف متوسل شده و مقادیر زیادی DVD، هارد دیسک و کاغذ را در جعبه های مختلف نگهداری می کنند. بررسی های انجام شده نشان می داد که این شرکت ها از ۱۳ تا ۱۲۰ نسخه پشتیبان از داده های خود را نگه می دارند. او می خواست به آنها راهی برای پشتیبان گیری داده های خود با هزینه بسیار پایین تر ارائه دهد و تعداد کپی های مورد نیاز آنها را به یک عدد کاهش دهد.

البته باید اعتراف کرد که برای این شرکت ها بسیار ناراحت کننده بود که متوجه شوند نگهداری تمام این کپی ها به منزله اتلاف منابعی بوده که آنها می توانستند آن را در فعالیتهای سودآورتر سرمایه گذاری کنند.
کارآفرین مثال ما، بازاری بزرگ را مشاهده کرد، با بیش از ۳۰ میلیارد دلار ارزش مالی، که اگر بتواند منابع مشتریان بالقوه را با این روش آزاد کند، این مبلغ به روی کسب و کار او سرازیر می شود. او هزینه محصول را بین ۵۰۰.۰۰۰ تا ۲.۱ میلیون دلار بسته به حجم داده های مشتری برآورد کرد که چنان تقاضایی داشت که کسب و کار او به مقدار ۵۰۰ درصد در سال رشد کرد.

این محصول باعث اتفاقی عجیب شد به این معنی که افزایش عظیمی در نسبت بین ارزش آنچه مشتریِ محصول دریافت می کند نسبت به پولی که به فروشنده پرداخت می شود. برخی از مشتریان این کسب و کار هزینه های خود را برای پشتیبان گیرى از اطلاعات خود تقریبا به دو سوم کاهش دادند و برای هر یک دلاری که بر روی محصولات این شرکت هزینه کرده بودند، ۱۵ دلار ذخیره کردند.

اگر مشکلِ حل نشده مشتریان خود را پیدا کنید و آن را با محصولی که ارزش افزوده فوق العاده ای فراهم می کند، حل کنید، آنگاه مشتریان برای شما سر و دست خواهند شکست. برای اینکه موضوع بهتر برای شما مشخص شود پیشنهاد می کنم مقاله تبلیغات محکوم به شکست است، اگر ایده بزرگی پشت آن نباشد را نیز مطالعه نمایید.
بسیار خوشحال می شوم اگر نظرات خود را در مورد این نوشته برای من بنویسید.


نویسنده: مسعود محمدی

منبع:

http://ibazaryabi.com/%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c/