ز زمان شروع فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای و گسترش دامنه آن به استان های کشور، تعداد افراد علاقه مند به فعالیت در این حرفه رو به افزایش است.


از زمان شروع فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای و گسترش دامنه آن به استان های کشور، تعداد افراد علاقه مند به فعالیت در این حرفه رو به افزایش است. در این مطلب قصد داریم تعداد بازاریابان فعالی در این حرفه رابه تفکیک استان و همچنین طبقه بندی رده های سنی عضو شده را ارائه نماییم.
پیش از ارائه نمودار قابل ذکر است معیار فعال بودن بازاریابان عدم ثبت خروج توسط آنان است.
تعداد بازاریابان دارای جایگاه به تفکیک استان ها تا پایان سال 1395:



نمودار نسبت سنی بازاریابان عضو شده در شرکت ها تا پایان سال 1395:


خلاصه اطلاعات به ست آمده از نمودارهای فوق به شرح زیر است:
* استان تهران با تعداد 205533 نفر بازاریاب بیشترین تعداد بازاریاب جذب شده تا پایان سال 1395 را دارا بوده است.
* استان خراسان رضوی با تعداد 128218 نفر در جایگاه دوم و استان اصفهان با 104029 نفر در جایگاه سوم قرار گرفته اند.
* استان کهکیلویه و بویر احمد با تعداد 3880 بازاریاب جایگاه آخر را به خود اختصاص داده است.
* بیشترین بازاریاب جذب شده با 30.5 % در بین افراد زیر 25 سال بوده است